
3 tips voor een hogere omzet van de sportkantine
Meer inkomsten uit de sportkantine
Wist u dat de kantine van een sportclub een aanzienlijk bedrag kan opbrengen? Er zijn drie belangrijke pijlers voor het succes van een kantine: verkoop van eten en drinken, goed barpersoneel en de juiste muziek. In deze blogpost gaan we dieper in op elk van deze bronnen.
Verkoop van eten en drinken
Een van de belangrijkste bronnen van inkomsten voor de kantine van een sportclub is de verkoop van eten en drinken. Hieronder vallen zaken als snacks, drankjes en maaltijden. Om de winst uit deze bron te maximaliseren, is het belangrijk om een verscheidenheid aan te bieden, zodat er voor iedereen wat tussen zit. Een unieke snack of drank kan helpen om de verkoop in de kantine van een sportclub te stimuleren.
Goed barpersoneel
Bardiensten worden meestal gedraaid door vrijwilligers. Maar ze zijn ook essentieel voor het maximaliseren van de winst uit de verkoop van eten en drinken. Zij kunnen artikelen aanbevelen die waarschijnlijk goed zullen verkopen, en zij kunnen een leuke en uitnodigende sfeer in de kantine creëren. Dit zal leden aanmoedigen langer te blijven en meer geld uit te geven! Heb je een goede barmedewerker? Dan ben je als vereniging spekkoper!
De juiste muziek
Muziek kan gebruikt worden om de juiste sfeer te creëren. Het is belangrijk om de juiste muziek voor uw clubkantine te kiezen. Dit schept een sfeer waarin mensen langer blijven hangen en vaker terugkomen voor meer gezelligheid. Het is daarom belangrijk om de regie over de muziek te houden en niet overgeleverd te zijn aan de grillen van een radio-DJ. Veel verenigingen beschikken daarom over een muziekcomputer met muziek voor elke gelegenheid.
Bedankt voor het lezen! We hopen dat dit blog u nieuwe inzichten heeft gegeven voor het runnen van de kantine van uw vereniging.
Ook het plaatsen van reclame langs het speelveld en op de sportshirts is een manier om extra inkomsten binnen te halen. Lees daarom ook ons blog over buitenreclame en ontdek het belang ervan voor bedrijven.